Er resultatene en funksjon av hvor godt produktet ditt løser et problem? I så fall, hva er problemet du løser? (Artikkelen fortsetter under mediaklippet.)
Prinsipp # 1
Selskaper er avhengige ressursene eiere og kunder gir dem
PROBLEM: Ledende selskaper har innarbeidet gode rutiner for å ta livet av ideer kundene ikke ønsker.
Prinsipp # 2
Små markeder løser ikke store selskapers markedsbehov
PROBLEM: Det er vanskelig for store organisasjoner å fokusere tilstrekkelig ressurser på små markeder.
Prinsipp # 3
Et marked som ikke eksisterer kan ikke analyseres
PROBLEM: Etablerte selskaper tar beslutninger basert på analyser som mangler viktig informasjon.
Prinsipp # 4
En organisasjons fortreffelighet definerer den svakhet
PROBLEM: Selv om mennesker er fleksible kan prosesser og verdier skape treghet i en organisasjon.
Prinsipp # 5
Det kan være forskjeller i teknologisk tilbud og etterspørsel
PROBLEM: Et innovativt selskap kan ligge i forkant av det kundene vet om eller vil ha.
Er du del av et stort selskap er oppgaven "å beskytte virksomheten mot å bli innhentet av innovative nye produkter og tjenester". Er du i et mindre selskap som utfordrer de store er oppgaven "å identifisere og virkeliggjøre nye muligheter som kan danne grunnlaget for nye markedsandeler".