Noen ganger er det vanskelig å sette kundene først. Noen ganger tror vi at vi først må få alt annet på plass før vi kan ta vare på kundene. Jeg påstår at det vanligvis er omvendt.

Jeg husker at jeg som ung leder ble bedt om å snu et selskap som hadde store problemer. Min foreslåtte løsning var å "finne bedre kunder og selge mer". Noen av de mer uerfarne lederne var bekymret i begynnelsen, men etter hvert som prosjektene kom rullende inn falt det meste på plass etterhvert. (Hva er moralen? Det er vanligvis bedre - og lettere - å dele en større kake enn å slåss om et lite stykke.)
Kunder først! er riktig approach nesten uansett hva. Start dagen med å snakke med kundene. Prioritere deres behov før dine egne. Når telefonen ringer, hvis det er en kunde, ta den koste hva det koste vil. Gi slipp på alt annet! Hvis du er i et kundemøte, sørg for at noen andre er tilgjengelig for å svare telefonen.
Vi skal ha et spennende salgskurs i Porsgrunn. Det kan være lurt å delta. Hvorfor? Fordi hvis du ønsker å fikse dagens utfordringer, selv om det kan virke som om de ikke er relatert til omsetning og salg, er ofte løsningen likevel å fokusere på kundene. Da faller alt annet på plass etterhvert. (Les på engelsk)
Kunder først! er riktig approach nesten uansett hva. Start dagen med å snakke med kundene. Prioritere deres behov før dine egne. Når telefonen ringer, hvis det er en kunde, ta den koste hva det koste vil. Gi slipp på alt annet! Hvis du er i et kundemøte, sørg for at noen andre er tilgjengelig for å svare telefonen.
Vi skal ha et spennende salgskurs i Porsgrunn. Det kan være lurt å delta. Hvorfor? Fordi hvis du ønsker å fikse dagens utfordringer, selv om det kan virke som om de ikke er relatert til omsetning og salg, er ofte løsningen likevel å fokusere på kundene. Da faller alt annet på plass etterhvert. (Les på engelsk)